V petek, 22. aprila, so se devetošolci podali po poti slovenskih literatov.
Grad Brdo pri Lukovici, obdan z gozdovi, kjer so se nekoč skrivali rokovnjači, ovekovečeni v Jurčičevem in Kersnikovem istoimenskem romanu, nas je pozdravil najprej.
Poslednji dom mnogih slovenskih ustvarjalcev je v ljubljanskem spominskem parku Navje (prej pokopališče sv. Krištofa), ki ga je uredil Jože Plečnik. Tu smo si ogledali nagrobnike pomembnih kulturnih ustvarjalcev, kot so Fran Levstik, Josip Jurčič, Janez Bleiweis, Matija Čop, Valentin Vodnik in drugi.
Na Žalah, kjer se prav tako vidi močna sled Plečnikovega dela, smo se pod vhodom z množico stebrov, ki simbolično ločujejo mesto živih od mesta mrtvih, sprehodili do grobnice slovenskih modernistov – Ketteja, Murna, Cankarja in Župančiča.
Šli smo po poti, ki jo je tolikokrat prehodila mati. Vsa upognjena in izmučena se je pod večer vračala na Klanec, kruha pa ni prinesla. Kako obtožujoče so jo s peči gledale otroške oči! Vrhnika, ta prečuden kraj, kjer oživijo mnoge Cankarjeve črtice. Tudi tista o enajsti šoli pod mostom.
Na gradu Turjak smo se hoteli prepričati, ali na grajskem dvorišču res raste hrast, kot trdi Prešeren v Turjaški Rozamundi.
Še en pogled na veličastvo gradu in že smo se vozili proti Rašici, rojstni vasi očeta slovenskega knjižnega jezika. Svojim »lubim Slovencem« je postavil trdne temelje za krepitev narodne zavesti; dal jim je prvo tiskano knjigo, kasneje še več drugih del, jim omogočil izobraževanje v slovenskem jeziku in tako širil njihova obzorja. Spominska soba je prežeta s Trubarjevim duhom; po stenah sta popisana njegovo življenje in ustvarjanje, v okenskih okvirjih so barvni portreti pomembnih osebnosti iz Trubarjevega časa, v okroglih vitrinah pa so razstavljene njegove knjige.
Nazadnje smo se na gradu Bogenšperk vrnili še v čas Janeza Vajkarda Valvasorja, se poučili o njegovem vnetem raziskovanju dežele Kranjske, zajetem v obsežni kroniki Slava vojvodine Kranjske, ter se čudili njegovi domišljiji in zanimivi življenjski poti.
Kulturno bogat dan je učencem ponudil veliko novega, predvsem pa priložnost, da obogatijo svoje znanje iz šolskih klopi.