(03)-8171-500 OŠ Šmarje pri Jelšah, Vegova ulica 26, 3240 Šmarje pri Jelšah info@os-smarje.si
Select Page

Nacionalni mesec skupnega branja 2022 je potekal od 8. septembra (mednarodni dan pismenosti) do 9. oktobra (zaključek Tedna otroka). Izhodišče letošnjega projekta »Branje je za duha to, kar je telovadba za telo« je poudarjal povezanost med umom in telesom, med gibanjem, športom in duševnim razvojem.

Učitelji centralne šole in podružnic smo pripravili različne dejavnosti, ki so spodbujale branje in gibanje:

  • Starejši učenci ali učitelji so brali mlajšim med poukom, v jutranjem varstvu in v OPB, učenci so poustvarjali slišano zgodbo.
  • Razgibali so se s pravljično jogo.
  • Izdelovali so knjižne kazalke.
  • Šola bere – pred poukom so učenci tiho brali knjige, revije, časopise …
  • Daljšo zgodbo so brali v nadaljevanjih.
  • Med učenci je »potovala« pravljica s plišasto igračko.
  • Prvošolcem smo ob dnevu zlatih knjig pripravili pravljično urico in jim podelili darilne slikanice.
  • Učenci so reševali mesečno knjižno uganko na spletu.
  • Na roditeljskih sestankih smo k branju za bralno značko povabili starše naših učencev.
  • Sedmošolci so brali Šaljive zgodbe o Lemberžanih, poustvarjali in preživeli srednjeveški dan v Lembergu.
  • Učenci, ki se pripravljajo na Cankarjevo tekmovanje in tekmovanje Mehurčki, berejo izbrane pesniške zbirke.
  • V knjižnici smo izpostavili knjige na temo športa in gibanja. Učenci so jih z veseljem prebirali.
  • Učenci so se prelevili v pisatelje in izdelali svoje knjige.
  • Šestošolci so na kulturnem dnevu za spodbujanje branja sodelovali v ustvarjalnih delavnicah in se srečali z Igorjem Plohlom, pisateljem na invalidskem vozičku.
  • Izdelali so kamišibaj na izbrano pravljico in potovali s pravljico.
  • V 3. c so brali pravljico pod drevesom.
  • V 9. razredu so med utrjevanjem znanja tudi telovadili in zapisali takole: »Rdeča nit letošnjega leta nacionalnega meseca skupnega branja je povezava med branjem in gibanjem. Temu smo tudi pri slovenščini v 9. razredu pristavili svoj delček, saj smo pri utrjevanju znanja odvisnikov devetošolci kar močno »migali«. Po razredu smo imeli nalepljene kartice z imeni odvisnikov. Izžrebali smo si svoj primer povedi, potem pa imeli določen čas, da smo prepoznali odvisnik in se postavili ob ime odvisnika. Sošolcem smo razložili, zakaj menimo, da je ta primer povedi prav ta vrsta odvisnika. Če smo ugotovili pravilno, smo lahko sedli, a na začetku utrjevanja snovi je bilo tega bolj malo. Če smo napačno prepoznali odvisnik, smo dobili »gibalno« nalogo. Na začetku so bili to počepi, sklece, a se je težavnost stopnjevala. Tako smo pri zaključnem preverjanju znanja v roke dobili uteži, palice in utežne žoge. Nekatere so po koncu ur slovenščine presneto bolele noge in roke, a smo si bili enotni, da smo pri tej dejavnosti uživali, pa tudi znanje je bilo utrjeno, in to na zanimiv način.«
  • V podaljšanem bivanju so skupaj brali po kosilu in se po prebranem pogovarjali o n izkušnjah na slišano tematiko. Učiteljica je v OPB 1. r. izvedla pravljično jogo, v razredu pa juvi za otroke. V obeh primerih gre za pripovedovanje zgodbe, ob kateri se otroci v slišano vživijo in ponavljajo gibe za osebo. V pravljični jogi gre bolj za raztezanje, ravnotežje, umirjanje. Pri Juviju pa je nekoliko bolj živahno (od ogrevanja preko dinamičnih vaj do ohlajanja v obliki razteznih vaj).

Dejavnosti na Kristan Vrhu si oglejte NA TEJ POVEZAVI, v Zibiki pa na fotografijah spodaj. Bralne in gibalne aktivnosti na ostalih podružnicah so bile objavljene kot samostojni prIspevki.

Dejavnosti za spodbujanje branja in gibanja bomo izvajali skozi celo šolsko leto.

  • Sedmošolci so vključeni v projekt Rastem s knjigo. Novembra bodo prejeli darilno knjigo Reformatorji v stripu, maja se bodo srečali z avtorji.
  • Osmošolci bodo sodelovali v delavnicah za spodbujanje branja (kulturni dan).
  • Četrtošolci bodo sodelovali na paraolimpijskem športnem dnevu.
  • Tretješolci so vključeni v mednarodno, učenci NUM pa v nacionalno izmenjavo knjižnih kazalk.
  • Učence bomo spodbujali k branju za bralno značko.

 

Dostopnost